Enkele post bekijken
Oud 14th February 2011, 21:50
jurgen jurgen is offline
Registered User

Citaat:
Vlamingen vinden dat Walen vervelend doen en zij vinden dit omgekeerd ook. Ik vrees dat er hierdoor meer Vlamingen de neiging hebben om Vlaanderen en Wallonië te splitsen, maar is dit wel zo’n goed idee?
In het artikel staat dat Bart de Wever enorm veel invloed heeft op Vlaanderen. Hier ben ik het niet mee eens, Ik vind net dat zijn populariteit gedaald is. Het ziet er naar uit dat Bart de Wever er niet in slaagt om samen met Elio Di Rupo een regering te vormen waardoor er veel minder mensen in hem gaan geloven.

Dat hangt van je perceptie af natuurlijk. Vele mensen hebben op De Wever gestemd opdat die een goéd akkoord zou maken, en niet zomaar een regering en een akkoord in mekaar stemt, gewoon om er één te hebben. Dat sleurt ons op (korte) termijn nog verder in de afgrond.
Volgens een recente peiling is de N-VA de partij waarvan nog de meeste kiezers (90%) blij zijn met hun uitgebrachte stem en ook zou de N-VA nog zelfs met 5% stijgen moesten het nu verkiezingen zijn (http://www.lavenir.net/article/deta...DMF20110211_026).

Kort samen gevat, het is niet BDW/NVA zijn taak om een regering te vormen, maar om een evenwichtige akkoord te vinden. Als dat niet kan, dan maar geen regering.
Met citaat antwoorden