Enkele post bekijken
Oud 14th February 2011, 12:47
Vanhoof.Stef Vanhoof.Stef is offline
Registered User

Deze cijfers verrassen mij enigszins toch wel, 9% van de doodsoorzaken door alcohol? Dat stemt toch wel eens na tot nadenken. Een strengere controle zou inderdaad nuttig zijn dit dan vooral bij de minderjarigen.

Wel ben ik het ook met Nick eens als hij zegt dat er nog honderden andere gevaren zijn naast alcohol. Het probleem van alcohol is dat het zo makkelijk voor handen is, overal waar je kijkt is er wel een mogelijkheid om alcohol te nuttigen. Ik ga niet hypocriet doen, zelf drink ik regelmatig een pintje bier en dat kunnen er ook wel eens teveel worden en dan ga ik niet aan de gevaren ervan denken. Als we dit met alles moeten doen is er haast geen leven meer mogelijk. Toch blijf ik ervan overtuigd dat er heel wat schadelijkere zaken zijn in de wereld die niet zoveel aandacht krijgen.

Dat de Belgen zo 'laag' scoren verwondert me toch wel. 2 pintjes per dag is op zich wel veel maar als je dit cijfer vergelijkt met Bosnië-Herzegovina, is dat nietszeggend. Maar als je eens een denkoefening maakt besef je eigenlijk dat dagelijks 2 consumpties wel enorm hoog is.

Over de controle in winkels verhogen ben ik het deels eens met Nathalie. De controle kan strenger maar ik merk toch dat het moeilijk is voor jongeren om nog alcohol te kunnen kopen in supermarkten.

Een goede conclusie kan zijn dat af en toe iets drinken kan maar zoals met alles is overdrijven gevaarlijk.
Met citaat antwoorden