
11th February 2011, 20:35
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
|
|
Ik ben akkoord dat er bestuurders zijn die denken dat ze niet kwetsbaar zijn in een grote wagen/jeep. Maar dat ligt dan wel aan de bestuurder zelf en niet zozeer aan de wagen. De mentaliteit heeft de grootste invloed op het rijgedrag van de bestuurders.
En als de regering dan toch vindt dat ze het zicht belemmeren en onveilig zijn, wat doen we dan met de Smarts? Want de veiligheid van de bestuurder is toch minstens even belangrijk.
Het is hééél erg wat er met het kindje van vijf jaar is gebeurd, maar het kan ook komen door onoplettendheid van beiden.
Ik wil toch ook nog eventjes reageren op de mening van Jonas:
Er zijn ook monovolumes, jeeps die ecologisch en of hybride zijn zoals bijvoorbeeld de Lexus.
Er werden ons al zoveel rechten afgenomen i.v.m. de 4x4 zoals het ombouwen naar een lichte vracht zodanig dat wij als kinderen niet meer kunnen meerijden en dus met twee aparte auto's moeten rijden naar onze bestemming. Van vervuiling gesproken, dit zijn maatregen die echt wel heel goed zijn voor het milieu!!
Als je de achterbanken erin wou laten, dan moest je € 3.000 verkeersbelasting per jaar extra betalen. Is dat nu nog normaal?
En het strafste van al is, als je het uit noodzaak moet laten ombouwen kon je die kosten ook nog eens zelf betalen.
Mijn ouders en schoonfamilie kunnen niet zonder 4x4! Als je op de kermis staat, hoe moet je alles dan vervoeren en op zijn plaats zetten?
Dus als je vindt dat de zware terreinwagens mogen ophoepelen, dan nodig ik je vriendelijk uit om het eens te komen proberen op een andere manier.
Bedankt minister Renaat Landuyt!
|