Enkele post bekijken
Oud 11th February 2011, 19:49
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User

Reclamespot lokt jongeren naar pedagogische site

Reclamespot lokt jongeren naar pedagogische site

Een nieuwe website wijst jongeren sinds enkele dagen op de gevaren van medische informatie op het internet. De website is een initiatief van verbruikersorganisatie Oivo, de Federatie van pluralistische centra voor gezinsplanning, Média Animation, de Free Clinic en Dancing Dog Production.

Bij de website hoort een reclamespot die pastilles aanprijst die de verleidelijkheid zouden verhogen. (deze kan je bekijken op de onderstaande link => bron )
De reclamespot stuurt eventuele geďnteresseerde consumenten naar de website www.ora.vu, die hen doorverwijst naar de pedagogische site www.paspigeon.be. Die toont vervolgens de gebruikte praktijken in commerciële reclamecommunicatie.

De actie wijst consumenten - vooral jongeren - op de manipulatieve handelwijzen van websites uit de algemene, maar ook seksuele gezondheidssector, stelt Oivo. De organisaties hopen dat de consumenten zich bewust worden van de valstrikken die er voor hen gespannen worden. Ook hopen ze dat ze zich kritischer zullen opstellen ten overstaan van zulke producten en de bedrijven die ze verkopen.

(belga/sam)
11/02/11
bron : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...sche-site.dhtml

eigen mening :

Ik vind het goed dat er initiatieven worden genomen om jongeren bewust te maken van de manipulaties die de media hanteert. Dit is alleen maar toe te juichen! Op een ludieke manier wordt dit aangebracht , dit is 'de' manier op dit bij jongeren aan te pakken. Alleen stel ik me vragen bij het spotje zelf. Persoonlijk zou ik dit fragmentje nooit geloven en dus vervolgens de site ook nooit opzoeken. Maar natuurlijk mag ik de jeugd niet veralgemenen en er vanuit gaan dat elke jongere op dezelfde manier als ik redeneert.
Met citaat antwoorden