Enkele post bekijken
Oud 11th February 2011, 17:26
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Bij sprinkhanenplagen zijn het volgens mij vooral 'treksprinkhanen' die de plaag veroorzaken, niet elke sprinkhanensoort vormt zwermen en vreet akkers kaal. Trouwens, aangezien die sprinkhanen vnl. binnen gekweekt zullen worden, is de kans klein dat die kunnen 'uitbreken'.

Mijn ouders hebben een buitensportwinkel en hebben bij een opendeurdag wel eens een 'insectenkok' laten komen (als je wilt overleven in de wildernis, hoort insecten eten er nu eenmaal bij). Smaakt niet slecht zo'n sprinkhaan, beetje nootachtig. Alleen die pootjes tussen je tanden zijn een beetje irritant
De maden heb ik wijselijk links laten liggen, dat ging me er toch wel over. Maar zo'n gebakken sprinkhaantje kon er gerust mee door.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden