Enkele post bekijken
  #1  
Oud 11th February 2011, 08:25
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Alle sorteercentra bpost geblokkeerd

Alle sorteercentra bpost geblokkeerd

In de vijf sorteercentra van bpost is tijdens de nacht van donderdag op vrijdag niet gewerkt. De sorteercentra van Gent X, Antwerpen X, Brussel X, Charleroi X en Luik X waren geblokkeerd, bevestigt Piet Van Speybroeck, woordvoerder van bpost. De kans is zeer klein dat er vrijdag post in de brievenbussen valt.
'Er is donderdagnacht geen post aangevoerd die normaal moest gesorteerd worden en er is ook geen gesorteerde post naar buiten gegaan', zegt Van Speybroeck. 'Zelfs als er postbodes zouden zijn die niet staken, dan nog kunnen ze weinig of geen post bedelen.'

Volgens de christelijke vakbond ACV heeft 90 procent van de werknemers tijdens de nacht van donderdag op vrijdag het werk neergelegd. 'De staking is nu al een succes', luidt het.

De vakbonden bij bpost riepen op tot een algemene staking uit protest tegen het strategische plan van bpost, dat een herziening inhoudt van de organisatie van de brieven- en pakjespost.
De afgevaardigden van het gemeenschappelijk vakbondsfront bij bpost zitten vrijdag samen met minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte. Begin volgende week zou er overleg zijn tussen de vakbonden en de directie van bpost.

Bron: De Standaard online
vrijdag 11 februari 2011

Eigen mening:
Iedereen wil de laatste tijd maar staken, de mensen zijn minder snel tevreden dan vroeger denk ik. Waar we natuurlijk rekening mee moeten houden is dat de technologie er enorm op vooruit gaat. Vroeger had men de mensen echt nodig om met hun handen te werken, maar nu wordt er meer en meer elektronisch gewerkt. Ik begrijp dat dit helemaal niet leuk is voor deze mensen. Maar ik denk wel dat dit echt de realiteit is, omdat de technologie in de toekomst nog sterk zal evalueren en er dus nog in andere sectoren banen zullen worden geschrapt, omdat de werken ook elektronisch kunnen worden uitgevoerd. Staken is volgens mij geen goede oplossing, omdat het probleem nu verschoven wordt naar de mens toe. Zij krijgen vandaag geen post.
Met citaat antwoorden