Enkele post bekijken
Oud 10th February 2011, 20:45
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User

Ik denk dat het 'baaldagje' niet echt genomen wordt om uit te rusten van een weekendje aan zee of een groot feest, maar eerder om even uit te rusten van 'de chaos in de klas' (om het zo te zeggen).
Leerlingen kunnen erg druk zijn en ik kan me voorstellen dat je na een hele week lesgeven enorm uitgeput bent. Daarom vind ik niet dat je op maandag of vrijdag (of een andere dag in de week) even een 'rustdagje' moet nemen. Het lijkt misschien gemakkelijk, maar jouw leerlingen hebben weer studie, moeten weer een deel van de leerstof zelfstandig gaan verwerken of je staat als leerkracht achter met je leerstof en die moet je weer inhalen. Dat zorgt dus voor nog meer stress! (Want ook leerlingen die zelf leerstof moeten verwerken is niet altijd wat het moet zijn...)

Ik vind dat hier wel iets aan gedaan mag worden, want zoals Isabell al zei: het is oneerlijk tegenover andere arbeiders. En uiteindelijk is het ook zo; een verzorger in een rusthuis wordt ook elke dag verwacht om de bejaarden eten te geven, een leerkracht moet ook elke dag verwacht worden om zijn leerlingen iets bij te leren!
Met citaat antwoorden