Enkele post bekijken
Oud 9th February 2011, 20:17
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User

Zoals Steff al vermeld kan je deze immigratie dubbel opvatten.
Maar ik heb hier toch sterk mijn bedenkingen mij.
Vlaamse universiteiten zitten vol tot aan hun limiet. Zelf heb ik ook aan de UA gestudeerd en heb ik zelf waargenomen dat er een duidelijke toestroom van Nederlanders was. Er was toch sprake van een dertigtal Nederlanders. En dit was dan nog voor de inschrijvingsverhoging en andere studiekosten.

Gedurende het hele jaar kon de UA de studentenstroom nauwelijks aan, dit vertaalde zich dan in op de trappen zitten tijdens de lessen. Uiteindelijk zaten we gewoon met TE veel. Natuurlijk is trappen zitten geen onbekend gegeven meer , je vindt ze in elke aula wel terug ongeacht welke universiteit.
Velen zeggen dan dat dit wel zal verdwijnen wanneer het eerste jaar vordert. (Velen zullen nog wel 'opgeven' wordt dan maar als oplossing gegeven.)

Wanneer de Nederlanders in grote aantallen zullen genieten van het Vlaamse hoger onderwijs
( en inderdaad wie kan het ze kwalijk nemen wanneer woekerprijzen worden gevraagd?)
zal men toch aan een uitbreiding moeten denken van hun faciliteiten. Wanneer dit niet zal gebeuren zullen ook Vlaamse jongeren onder de Nederlandse instroom van studenten leiden.
Met citaat antwoorden