Deel dit artikel op
08 februari 2011, 07:39
In het Verenigd Koninkrijk is een 17-jarig meisje tot een celstraf van 33 maanden veroordeeld omdat ze een moeder halfblind had gemaakt bij een aanval met een naaldhak.
Amy Leigh Smith (17) was op stap in de Pada Lounge in Wigan, toen ze een vrouw vanop een verhoogd platform tegen de grond duwde. Vervolgens trapte ze haar tweemaal in het gezicht, waarbij haar naaldhakken als wapen dienden.
Joanne Brown (34) is voor het leven getekend; ze verloor het zicht uit één oog.
Alcohol
Rechter Ian Trigger: "Onze dorpen en steden worden plaatsen waar fatsoenlijke mensen niet meer kunnen komen. En de enige reden daarvoor is het overmatig gebruik van alcohol, zowel door vrouwen als mannen. De maatschappij is de dronken uitspattingen van mensen zoals jij meer en meer beu aan het worden."
De man haalde echter ook uit naar het beleid inzake de openingsuren van de clubs. "Het tart alle verbeelding dat de lokale autoriteiten toestaan dat zo'n gelegenheden open mogen blijven tot het uur waarop normale mensen opstaan."
Zwanger
De veroordeelde Smith is overigens zwanger. De tienermoeder zal haar baby achter de tralies krijgen.
bron :
http://www.zita.be/nieuws/buitenlan...t-naaldhak.html
Eigen mening: Ik vind het schandalig dat zoiets gebeurd in Europa. Is de jeugd echt zo slecht. Iemand van 17 jaar moet toch weten dat zoiets niet kan. Zonder aanleiding iemand aanvallen en dan nog op deze wijze... Misschien zijn die 33 maanden niet lang genoeg. Als je iemand een oog afneemt, en dan nog op deze manier, dan vind ik dat je dit wel kan meerekenen als poging tot moord. Als je de hakken zou zien op de foto (kijk bron) dan zou je er van overtuigd zijn dat deze aanval niet zomaar om te dollen was. Britse justitie stelt teleur met de zwakke uitspraak.
Over de zwangerschap achter tralies. Dik verdient en ik hoop dat als de baby geboren wordt hij word weggehaald. Hij of zij heeft meer kans op overleven in een weeshuis dan bij een moeder die elke keer ze een paar glaasjes te veel op heeft dingen probeert de doorprikken men haar 5 cm hoge hakken.
By the way ... Welke moeder (die weet dat ze zwanger is) drinkt zichzelf te pletter? Nog een puntje waarom de Britten de baby beter bij haar weg kunnen houden. Als je zoveel drinkt dat je iemand aanvalt (wat volgens mij best veel is) is er een grote kans dat je je kind allemaal handicaps aandoet en zelfs een miskraam uitlokt.