Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th February 2011, 23:24
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
"Radicale" moslimschool

Net zoals Viky, denk ook ik dat dit artikel voor onrust probeert te zorgen, maar elke krant doet dit wel eens (de ene krant al wat meer dan de andere uiteraard). Op deze manier dringt het onderwerp vaak het snelst door bij de lezers en ook heeft dit artikel mij aan het denken gezet.

Ik heb niets tegen autochtonen die vasthouden aan hun cultuur (Arabische taal en religieuze theorieën, ...), maar het mag niet fanatiek zijn. Daarom heb ik toch wel een "bang" gevoel bij deze avondschool. Niet om de reden dat het misschien wel eens verbanden zou hebben met Al-Qaida, want dit is maar een hypothese. Wel om de reden dat deze avondschool het begin is van een onderwijs volledig in handen van moslims. Als je in een ander land wil wonen, moet je je aanpassen aan hun regels en ... dus ook aan hun onderwijs. De jonge autochtonengeneratie zou dus in mijn ogen best naar het gewoon Belgische-onderwijs blijven gaan en als zij dan de cultuur van afkomst beter willen leren kennen, vind ik zo'n avondschool een goed idee (zolang het niet fanatiek is en een vrijwillige keuze blijft).
Met citaat antwoorden