5th February 2011, 23:16
|
Tine Keersmaekers
|
|
|
|
Een make-uplijn speciaal voor lagere schoolmeisjes.. ik zie er eigenlijk het nut niet van in. Als onze 8- tot 12-jarigen per se make-up willen gebruiken, kopen ze toch gewoon wat er nu in de rekken ligt?
Walmart heeft de maatschappelijke trend gemerkt van de nieuwe generatie meisjes die hun zelfbeeld meten op basis van hun uiterlijk en wil hier duidelijk op inspelen. Ondanks de kritiek blijkt de lijn nog goed te werken ook..
Verontrustend is dit zeker wel, dadelijk krijgen we allemaal barbiepopjes op de schoolbanken die niet mee durven gaan zwemmen omdat 'hun make-up dan verpest wordt.'
Volgens mij ligt de grootste verantwoordelijkheid nog altijd bij de ouders en zij moeten in deze gevallen nee durven zeggen. Het is belangrijk dat jonge meisjes make-up niet gaan zien als een noodzakelijkheid maar louter als recreatieve thuisexperimentjes; en waarom mogen ze daarvoor moeders make-up niet even gebruiken?
Wel ben ik niet helemaal akkoord met je mening dat de overheid een minimumleeftijd op make-upverkoop zou moeten plakken. Dat maakt dat make-up bijna op onveilige drugs gaat lijken dan een esthetisch middel..
|