Enkele post bekijken
Oud 4th February 2011, 22:21
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User

Ik vind het ook zeer verontrustend dat de dader nog maar 14 jaar is. Volgens mij is de drie jaar celstraf echter wel voldoende. Ik denk dat men beter meer tijd kan steken in het rehabiliteren van deze jongen, hem proberen herop te voeden is volgens mij het beste aangezien zijn jonge leeftijd.
Zo iemand drie jaar in een cel stoppen zal hem waarschijnlijk niet tot inkeer doen komen, heel waarschijnlijk geraakt hij dan zelfs helemaal in het misdaadmilieu ingeburgerd door contact met andere jonge delinquenten en dergelijke. Door hem uit het milieu te halen en hem een andere manier van leven aan te bieden boek je misschien meer resultaat en bestaat er een kans dat deze jongen toch nog op het juiste pad terecht komt ondanks zijn gruwelijke daden en verleden.
Omdat het zo'n extreem geval is zal het volgens mij echter niet zo simpel zijn maar als je het een beetje ruimer bekijkt is hij zeker niet de enige die op zo'n jonge leeftijd zulke dingen gedaan heeft. Denk maar aan kindsoldaten! Voor hen is het ook niet simpel om weer een eigen leven te gaan leiden maar met veel hulp en begeleiding lukt het hen toch een beetje.
Met citaat antwoorden