Enkele post bekijken
Oud 3rd February 2011, 15:39
Femke.Van.Dyck Femke.Van.Dyck is offline
Registered User

Tegenwoordig is recyclage al wat de klok slaagt.
Kunnen we de huidige IP-adressen dan ook niet "recycleren"?
Klinkt gek, maar ik denk dat er bijna (!) geen enkele computer van 1984-1995 meer is die nog in gebruikt is. Dus als ze die adressen dan is zouden herbruiken zou er toch (voorlopig) geen probleem meer mogen zijn?

Hieronder een suggestie:
De slimmerikken zouden afvragen hoe dat nu in zijn werk zou kunnen gaan. Wel wat als er nu zoiets als een inleverpunt voor oude computers bestond?
Dan zou je daar de computer die je niet meer gebruikt kunnen inleveren. En zou het IP-adres herbruikt kunnen worden. (Natuurlijk moet de computer in kwestie direct erna vernietigt worden)
Sommige andere slimmerikken zouden nu kunnen denken van: wie gaat nu zijn computer binnen brengen? Het kost tijd én geld (om er naar toe te rijden). En tegenwoordig leven we in een maatschappij waar 'Time is Money' centraal staat.
Wel: als de overheid nu eens soort van 'statiegeld' op computers zou heffen zouden denk ik, veel mensen hun computer wel terug binnen doen hoor!
Slim! Alleen weet ik niet of het haalbaar is! (Waarschijnlijk niet want anders zou er wel één of ander genie a op dit idee zijn gekomen! )

En nog een laatste opmerking over die IP-adressen.
In het artikel wordt er over het (oude) IPv4 en het (nieuwe) IPv6 gesproken. Maar wat is er gebeurt met IPv5?
Aha weer stof tot nadenken!
Met citaat antwoorden