31st January 2011, 14:13
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp dat een algemeen verbod van gsm’s niet in alle gevallen even praktisch is of wenselijk maar een strikt beleid is dan toch wel noodzakelijk! Het enige waarvoor ik vrees is, waar trek je de lijn? In de school waar ik zal moeten lesgeven mogen leerlingen hun gsm tijdens de speeltijd wel eens boven halen om te zien hoe laat het is of om te kijken of de moeder heeft gebeld,… Enkel wanneer je als leerkracht ziet dat ermee gebeld of gesmst wordt, dan pas mag je hem afnemen en op het einde van de dag teruggeven. Maar hoe kan je dan als leerkracht correct en nauwkeurig nagaan wie aan het smsen is en wie gewoon even naar zijn gsm staarde? Wanneer er een beleid wordt opgesteld vind ik dat er duidelijke maatregelen moeten worden genomen die ook zonder te veel moeilijkheden kunnen worden gecontroleerd.
Ik vind nog steeds dat een leerling geen gsm moet gebruik tijdens de schooluren, maar wat ze voor het eerste belsignaal en na het laatste belsignaal doen (m.a.w. buiten de schooluren) is voor hun en op die momenten mag men er geen problemen uit maken of ze nu gebruik maken van hun gsm of niet. Zo kunnen ze nog steeds naar huis bellen als ze onderweg naar huis een ongeval hebben, etc. en als de leerling een dringende telefoon van thuis verwacht, kan deze nog altijd naar het schoolsecretariaat bellen.
|