27th January 2011, 15:38
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zou precies toch ook liever een metro met bestuurder nemen dan een metro zonder bestuurder. Gewoon qua veiligheidsgevoel. Zolang er een bestuurder is heb ik een veiliger gevoel want je weet dat hij/zij rekening zal houden met de omgeving. ALs er vb nog iemand komt aangelopen en de bestuurder heeft dit gezien zal hij/zij wel een secondje wachten tot die passagier veilig is ingestapt. Bij een automatische metro heb ik het gevoel dat de deuren zullen toegaan, zonder pardon, en de metro vertrekt.
Ook voor de mensen die werken aan de sporen. als een bestuurder ziet dat er nog werkmensen op de sporen bevinden, die bestuurder tuut eens en de mensen gaan opzij. Maar zal die automatische metro ook claxoneren? Ik heb het gevoel dat er meer ongevallen zullen gebeuren wanneer er automatische metro's rijden.
Ook economisch gezien vind ik metro's met bestuurder beter. Hoeveel mensen werken nu als bestuurder, gaan zij hun job allemaal verliezen dan? Dat zijn weer meer werklozen en dat is niet goed voor onze economie.
|