Enkele post bekijken
  #1  
Oud 25th January 2011, 14:31
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Razzia op school in Kappellen

dinsdag 25 januari 2011/Bron: belga /Auteur: jns

KAPPELLEN - De politie is dinsdagvoormiddag met een 25-tal agenten en drie drugshonden binnengevallen in het KTA van Kapellen. De leerlingen werden gefouilleerd en de lokalen doorzocht op zoek naar wapens en drugs. Een student werd even meegenomen omdat hij een mes bij zich had.
'Het was de school zelf die de politie om een grondige controle had gevraagd. Er bestond bij de leerlingenbegeleiders al langer een vermoeden van druggebruik door leerlingen van de secundaire school', zegt commissaris Serge Van Hoydonck.

'Uiteindelijk hebben we de leerlingen van een 25-tal klassen gefouilleerd en de lokalen grondig doorzocht. Daarbij werden enkele joints aangetroffen en een zestal messen. Daarnaast hebben de drugshonden bij een tiental leerlingen nog sporen van drugs waargenomen, maar leverde grondige fouillering niets op. Mogelijk hebben zij daags voordien of vlak voor schooltijd nog een joint gerookt.'
Al de leerlingen die tegen de lamp liepen voor drug- of wapenbezit mogen zich verwachten aan een proces-verbaal. 'Voor de school zelf stopt het niet bij deze actie. Zij zullen tijdens de lessen zedenleer en godsdienst extra aandacht besteden aan drugsproblemen en de gevolgen van verboden wapendracht', aldus Van Hoydonck.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Eigen mening:
Ik vind het goed dat er op een school aandacht wordt besteed aan druggebruik/wapengebruik en preventie ervan. Niet alleen tijdens de lessen godsdienst moet dit aan bod komen maar ze lenen zich er wel een stuk toe. Belangrijk is dat de klastitularis in klas gesprekken hier over praat met de leerlingen. Ik weet niet of zo een politie – optreden de oplossing is voor dit probleem. Ik denk dat dit het laatste middel moet zijn. Ik zou eerst proberen met andere middelen (gesprekken, projecten) dit probleem aan te pakken. Politie – optreden is nogal extreem.
Met citaat antwoorden