![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
17th January 2011, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dit ook wel een goed idee. Vandaag las ik op de site van De Standaard dat niet enkel Leuven dit wil invoeren, maar ook Gent. Ik heb zelf een jaar gestudeerd in Gent en toen waren het ook verkiezingen. Ik moest toen speciaal tijdens de examens naar huis komen om te stemmen, wat dus heel veel tijd in beslag nam. Niet enkel daarom is het een goed idee om dit voorstel in te voeren, ook omdat studenten dan inspraak hebben in de stad waar ze het merendeel van hun tijd vertoeven.
artikel uit De Standaard Online:
Studenten naar stembus in de stad waar ze studeren
LEUVEN - De Leuvense burgemeester Louis Tobback (sp.a) en zijn Gentse collega Daniel Termont (sp.a) willen dat studenten kunnen stemmen in de stad waar ze studeren en dat ze zich daar kunnen domiciliëren. Daarnaast vragen ze financiële compensaties voor tijdelijke inwoners.
Tobback zal de kwestie dinsdag voorleggen op de vergadering van burgemeesters van centrumsteden. Ook andere politieke partijen zijn voorstander, schrijft De Morgen.
Tobback en Termont vinden het niet kunnen dat de kotstudenten financieel noch politiek meetellen en ook de studenten vragen zelf al lang om te mogen stemmen in de stad waar ze studeren.
Bron: http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20110117_008
|