![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
16th January 2011, 17:54
|
Registered User
|
|
|
|
NV-A Heeft volgens mij veel schrik dat het zijn kiezers teleur zal stellen zodra ze een compromis sluiten (of in hun ogen een van hun standpunten moeten opgeven). Dit is echter, volgens mij, een foute veronderstelling.
Wat ik opmaak uit argumenten die ik hoor, is dat de gemiddelde NV-A kiezer inderdaad een grondige en drastische staatshervorming wil, maar deze mensen zijn wel zo realistisch om dat niet in één keer te willen. Het is al veel dat er rond dit staatshervormingbegrip wordt gesproken en dat ook Wallonië daartoe bereid is.
Volgens mij is het dus nu belangrijk om zo snel mogelijk een compromis te krijgen, en dus ook de nodige toegevingen te doen, om de Walen bereid te houden tot een staatshervorming.
Als je pas een regering wilt vormen als AL je standpunten zijn aanvaard, dan kan je beter onmiddellijk stoppen en alles afblazen. België moet veranderen, want de laatste jaren hebben ons duidelijk gemaakt dat het politieke systeem niet goed functioneert, maar dit kan geleidelijk aan gebeuren ook, maar zonder regering staan we stil en zal die hervorming er ook nooit komen. Spijtig genoeg lijkt dit een pad dat de NV-A niet ziet (wil zien?).
|