12th January 2011, 22:59
|
Registered User
|
|
|
|
Geldautomaat even onhygiënisch als publiek toilet
11/01/11, 17u54
Tests tonen aan dat geldautomaten even vuil zijn en evenveel bacteriën bevatten als publieke wc's. Experts namen stalen van toetsenborden van een reeks betaalautomaten in Engelse stadscentra die dagelijks door duizenden mensen gebruikt worden.
Ze vergeleken deze met stalen van nabijgelegen wc's en bestudeerden de bacteriën onder de microscoop in het lab. Daaruit blijkt dat de stalen van beide locaties pseudomonas, bacillen en bacteriën die allerlei ziekten en diarree veroorzaken.
Professor Richard Hastings: "We waren verrast dat geldautomaten zo zwaar besmet zijn met tal van bacteriën, de hoeveelheid was bijna hetzelfde als bij openbare toiletten. Ook de soorten waren hetzelfde als die van toiletten."
Niet gebruiken
Uit eerder onderzoek bleek dat Britten openbare toiletten als het grootste gezondheidsgevaar zien, gevolgd door openbare telefoons, geldautomaten kwamen slechts op de tiende plaats. Een op de tien reinigt een openbaar telefoontoestel voor ze dit gebruiken. De helft van de mensen vermijdt deze volledig.
42 procent van de Britten vindt geldautomaten vuil, een kwart zegt deze te vermijden door geld in de winkel te vragen. 35 procent van de Britten maakt zich zoveel zorgen over de hygiëne van het openbaar vervoer dat ze geen bus, trein of metro nemen.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...ek-toilet.dhtml
Ik denk dat we er niet voorbij kunnen, op alle openbare plaatsen zijn nu eenmaal veel bacteriën. En aangezien alle mensen dat alle dagen overleven, denk ik niet dat dat zo gevaarlijk is. De Britten zijn naar mijn mening aan het overdrijven. Als we allemaal hun voorbeeld moesten volgen dan kwam niemand meer buiten. Bovendien als iedereen het openbaar vervoer gaat vermijden dan gaat er nog meer milieuvervuiling zijn.