6th January 2011, 19:32
|
Registered User
|
|
|
|
Scholen en terrorismebestrijding
Ik denk dat ouders in de eerste plaats verantoordelijk moeten zijn. In sommige gezinnen wordt er echter niet zo veel of helemaal niet naar de kinderen gekeken. Het lijkt voor de meesten misschien een slecht idee dat scholen, sportclubs en/of jeugdbewegingen zich meer gaan verdiepen in het leven van hun leerlingen of leden. Ik vind het anders niet zo een slecht idee, mits een juiste wetgeving of regelementering. Leraren of jeugdleiders staan vaak dichter bij jongeren dan ouders. Misschien als je als leraar gezonde interesse toont naar de bezigheden en meningen van je leerlingen, dat je hen ook wel een beter gevoel kan geven. Het kan leerlingen het gevoel geven dat er toch iemand in hen geďnteresseerd is en met hen bezig is, wat hen gerust kan stellen of misschien zelfs kan tegenhouden om een misdaad te begaan. Leerlingen zullen misschien ook sneller met hun problemen naar hun leraar of trainer, die ze dan vertrouwen, gaan. Ik denk eigenlijk niet dat de minister het zo ziet, maar misschien kunnen scholen, jeugdbewegingen en sportclubs er samen met de minister over aan tafel zitten. Ik denk dat er wel iets kan worden uitgewerkt, waardoor we op een goede manier meer te weten kunnen komen over de jongeren die we begeleiden. Er is natuurlijk ook nog zo iets als privacy en beroeps- en ambtsgeheim en ik weet niet wat hierbinnen mogelijk is en wat niet.
|