Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th January 2011, 14:47
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
"Een drama in de Waagnatie is nipt vermeden"

07:58 Een messteek, hopen verloren jassen, tassen, schoenen en zelfs bh’s, grote ontgoocheling bij alle partijen en de dreiging van een gigantische schadeclaim. Dat was de balans van het oudejaarsfeest Sound of the City in de Antwerpse Waagnatie. Het had echter nog veel erger kunnen uitdraaien, zo getuigen aanwezigen.


Wat een spetterend feestje had moeten worden ontaardde even na nieuwjaar in een grote chaos nadat dronken feestvierders met elkaar op de vuist gingen, andere aanwezigen lastig vielen en met glas begonnen te gooien. Er viel zelfs een messteek. Gevolg was dat de politie meerdere malen tussenbeide moest komen en het feestje vroegtijdig moest stilleggen.

Een duizendtal bezoekers begaf zich op dat moment naar de vestiaire, waar een grote chaos ontstond. Tientallen aanwezigen werden zonder jas en andere spullen de straat opgestuurd.

Intussen werd een Facebookgroep opgestart, genaamd ‘Ik wil mijn geld terug van Waagnatie’. Volgens verschillende aanwezigen hebben de organisatoren het volledig verkeerd aangepakt.

Er was veel meer volk dan verwacht en heel wat mensen raakten zonder ticket binnen. Bijgevolg moesten mensen mét ticket vaak meer dan een uur wachten om binnen te geraken.

Glas
“Binnen werd er vuurwerk afgestoken, de flessen cava gingen door de lucht. Je kon er gewoon glazen flessen sterke drank kopen. Dat zijn toch wapens. Overal ontstonden vechtpartijen. Iemand die ik via via ken, is voor een banale opmerking over een meisje in de buik gestoken", getuigt Yannick Dils (22) uit Antwerpen.

Ook bij beveiligingsfirma DMG Security uit Westerlo, die met vier man op de fuif aanwezig was, menen ze dat de organisatie zwaar in de fout ging. De organisatie kondigde aan dat er 500 aanwezigen zouden zijn, terwijl het er in werkelijkheid 2.000 waren. "Dan heb je normaal acht tot tien veiligheidsmensen nodig", klinkt het bij de veiligheidsdienst.

Gisteren konden gedupeerden nog in Waagnatie terecht om verloren kledingstukken te komen zoeken en ophalen.

Bron: www.gva.be

Hierboven het artikel waarover Katrien het had.
Ook ik stel me dezelfde vraag als Katrien. Waarom zou je in godsnaam een mes meenemen op een avondje stappen? Om jezelf te verdedigen? Als je zelf geen ruzie zoekt, is dit niet nodig. Tegenwoordig hoor je meer en meer dat jongeren iemand anders messteken toedienen voor de meest banale redenen. Waarom kan niemand nog een feestje bouwen zonder alcohol, ruzie, vechtpartijen en messteken?
Met citaat antwoorden