Enkele post bekijken
Oud 3rd January 2011, 15:28
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User

Man steekt vier mensen neer in Gent

Maandagmorgen heeft een man vier mensen neergestoken bij een verjaardagsfeestje in een Gents café. De slachtoffers, twee vrouwen en twee mannen, verkeren niet in levensgevaar.

De steekpartij vond rond 5 uur plaats aan het café Pirelli's in de straat Palinghuizen. Er was een verjaardagsfeestje, maar de zaak was ook toegankelijk voor gewone klanten.

De latere dader was samen met een andere man het café eerder op de avond binnengekomen. De tweede man bleef niet lang, maar de eerste begon de vrouwelijke klanten lastig te vallen. Er ontstond een conflict waarop hij het café verliet.

Na afloop van het feestje, terwijl de laatste klanten naar buiten kwamen, haalde de dader een mes boven en verwondde hij vier personen.

Twee mensen raakten gewond aan de arm en mochten intussen het ziekenhuis al verlaten. Twee andere slachtoffers werden in de rug en de borst gestoken en worden nog verzorgd.

De dader is voorlopig spoorloos. Dat meldt het parket van Gent.

Bron:
GVA, 03/01/2011

Ik vraag me af waarom iemand een mes meeneemt als hij/zij op café gaat. Ben je dan al op voorhand van plan om dit boven te halen?
Ik las in een ander artikel (HLN, 03/01/2011) dat met oudejaarsnacht er ook al twee steekpartijen plaatsvonden in Antwerpen. Ik kan niet begrijpen dat bepaalde mensen zo agressief kunnen zijn om banale zaken. Je kan conflicten oplossen op andere manieren. Als je altijd een mes op zak hebt, dan heb je al een verkeerde houding en verkeerde bedoelingen alvorens je ergens naartoe gaat.
Met citaat antwoorden