Enkele post bekijken
Oud 31st December 2010, 12:11
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student

Mij lijkt dit toch ook een slecht idee. Ze bedoeld het ongetwijfeld goed, maar het is gewoon onmogelijk en overdreven. Hieruit blijkt nog maar eens hoe weinig de ministers weten over de echte realiteit. Zij trekken maar al te vaak conclusies uit onderzoeken en 'ooit eens gebeurde zaken', waarbij ze wel eens vergeten dat het niet voor iedereen zo geldt.

Mevrouw Turtelboom zegt dat ze incidenten, zoals die met die Belgische Tsjetsjeen, wil vermijden, maar daarbij vergeet ze dat niet elke jongere die zich ineens anders gedraagt zo zal reageren. Er kunnen ontelbaar veel redenen zijn waarom een jongere zich ineens anders gaat gedragen, zich gaat afzonderen, ... Denk maar aan hormonen, problemen op school, famiale problemen (toen mijn papa stierf heb ik me ook wat afgezonderd. Wil dat dan zeggen dat ik een aanslag ga plegen of zo? Natuurlijk niet. En ik had er helemaal niet mee kunnen lachen als men daar de politie dan zouden bijgehaald hebben.), ... .

De politie erbij halen lijkt me dan ook een enorm slecht idee. Een jongere gaat sowieso niet met de politie willen praten. Als hij geen probleem heeft dan gaat hij kwaad en gefrustreerd worden, aangezien hij ineens zonder reden ondervraagd wordt. En als hij wel een probleem heeft, dan gaat hij dat waarschijnlijk niet opbiechten aan de politie... .

Ik begrijp mevrouw Turtelboom wel, iedereen wil zo'n aanslagen immers verhinderen, maar men moet niet alle taken bij de leerkrachten, jeugdbewegingen, ... gaan leggen. We kunnen wel een beetje een oogje in het zeil houden, maar dat zou iedereen moeten doen. Meer dan dat kunnen we trouwens niet doen. Dit is echt niet de goede manier om aanslagen tegen te gaan.
Met citaat antwoorden