Enkele post bekijken
Oud 30th December 2010, 10:13
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User

Alcoholcontroles

Het is inderdaad een goed initiatief om tijdens de nieuwjaarsperiode extra alcoholcontroles te houden. Dit is een periode, waarin het aantal 'dronken' chauffeurs het hoogst is.
De politie kan geen alcoholcontroles genoeg doen. Als je met de auto rijdt, dan moet je je aan de regels houden. En als je dan toch zin hebt om alcohol te drinken, dan moet je naar alternatieven zoeken. De dag van vandaag zijn er genoeg van zo'n alternatieven.
Bijna dagelijks hoor je op het nieuws dat er een ongeval is gebeurd, omdat de chauffeur gedronken had. Ik kijk er al niet meer van op, want het is dagelijkse kost geworden. Meestal zitten er dan ook passagiers in de auto. Ik zal nooit met iemand meerijden die gedronken heeft. Als passagier heb je het recht om 'neen' te zeggen. Helaas zijn er ook regelmatig kinderen betrokken bij zo'n ongevallen. Dan ben ik nog eens extra boos op de dronken chauffeur. Die kinderen hebben nog niet 'keuze' om mee te rijden of niet.
De gevolgen van dronken rijden zijn meestal dramatisch. De chauffeur brengt niet enkel zichzelf in gevaar, maar ook anderen. Daarom vind ik dat men hier heel streng op moet zijn.
Kortom, laat de alcoholcontroles maar komen!
Met citaat antwoorden