18th December 2010, 19:38
|
Registered User
|
|
|
|
Burgers financieren opleiding omdat ze deze nodig hebben voor hun latere job. Bij een hogere opleiding hoort meestal een hoger loon. De investering in de opleiding komt de persoon en de maatschappij dus ten goede. Een win-win situatie waarin bedrijven vacatures gevuld krijgen met bekwaam personeel dat voor zijn werk vergoed wordt. Deze bedrijven investeren en vestigen zich in ons land voor onze knowhow en prijzen onze hoge opleidingsgraad en ons onderwijssysteem. Helaas is dat een van de enigste factoren waarom ze dat doen. Vele bedrijven blijven weg door hoge loonskosten en allerhande belastingen en taksen . Als we belastingen blijven opleggen en er steeds nieuwe verzinnen voor de kas wat aan te spijzen vrees ik dat in de toekomst nog meer bedrijven afhaken. De delokalisatie van bedrijven die vertrekken uit België spreekt nu al voor zich. Geloof me de rekening van die delokalisatie is snel gemaakt. Mijn boodschap is dus “stop met het overbelasten van bedrijven”, vroeg of laat pikken ze het niet meer en ruimen ze het boeltje op.
|