18th December 2010, 17:49
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad niet mogelijk om iemand anders een ademtest te laten afleggen. Dus het is inderdaad niet mogelijk. Mensen met een zware verslaving die regelmatig drinken kunnen toch hun auto niet starten dus dat is ook al geen probleem.Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met drinken als de auto al gesart is.
Ik vermoed dat de rechter het alcoholslot niet bij doodrijders gaat laten instaleren. Deze krijgen over het algemeen een vele zwaardere straf.
Er zijn wel enkele dingen in te brengen tegen het alcoholslot maar dit kan je bij elke maatregel doen. Ik ben het dus wel eens met je redenering maar wou enkel wat duidelijkheid scheppen.
Citaat:
Orgineel gepost door Nienke.Nietvelt
Eindelijk een "goede" oplossing voor het probleem: rijden onder invloed van alcohol. In mijn ogen is het een vooruitgang dat rechters vanaf morgen een alcoholslot kunnen laten plaatsen bij bestuurders die betrapt werden met té veel alcohol in hun bloed. Op deze manier kunnen de beschuldigden geen excuses meer gebruiken zoals "Ja máár ik heb mijn wagen nodig voor mijn werk." Want je werk afnemen, omdat je in je vrije tijd onder invloed van alcohol was, lijkt me niet echt helemaal correct. Toch heb ik nog mijn twijfels bij de werking van dit alcoholslot. Bestaat er echt geen enkele mogelijkheid om iemand anders in jouw plaats te laten blazen/de alcoholtest te doen? Ook is het installeren van een alcoholslot niet echt een "straf". Je kan nog steeds met de wagen overal heen rijden terwijl je mensenlevens in gevaar hebt gebracht. Daarom vind ik dit bij mensen met een "zwaar" alcoholprobleem geen gepaste oplossing en is een rijverbod wel een echte straf. Hopelijk beseffen de rechters goed dat ze een alcoholslot niet aan iedere bestuurder die té veel gedronken heeft als "straf" moeten opleggen, maar de "straf" (alcoholslot, rijverbod, ...) laten overeenkomen met de hoeveelheid alcohol in het bloed, alsook de schade/gevaar dat deze bestuurder heeft veroorzaakt/betekend voor anderen.
|
|