Enkele post bekijken
  #3  
Oud 18th December 2010, 13:44
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
en voor je het weet gaat iedereen bij de ouders blijven wonen

Hoewel ik me er zelf ook schuldig aan ga maken (definitief ontwerp wordt nu door de architect opgesteld), is alleen gaan wonen erg milieubelastend. Als we inderdaad bepaalde milieunormen willen halen, zou het het beste zijn dat iedereen zo lang mogelijk blijft thuis wonen. Er zijn overigens genoeg mooie concepten voor 'kangoeroewonen' (ouders en kinderen in dezelfde woning, maar toch apart).
Overigens. Als zaken zoals warmtepompen (die nu nog erg duur zijn, maar zichzelf wel vrij snel terugbetalen) verplicht gaan worden, gaan de prijzen normaal gezien wel dalen en wordt het allemaal wat betaalbaarder. En energiezuinig wonen vraagt een zware investering, maar dat betaalt zichzelf wel gemiddeld tussen 5 en 10 jaar terug door de besparing in lopende kosten.
Ik ben zelf bezig met een passiefwoning en alle mogelijke energiebesparende en milieuvriendelijke technieken/materialen en daar zal een mooi prijskaartje aanhangen, maar als de bank ons de lening toestaat (en als gevolg van die duurzame technieken zal dat normaal gezien wel zo zijn) mag de maandelijkse aflossing hoger zijn aangezien we toch veel zullen besparen op water, stroom, gas enz.
Ik moedig de komende eisen alleen maar aan, onze kinderen kunnen er maar goed mee zijn.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden