Enkele post bekijken
Oud 14th December 2010, 22:04
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User

Pseudo theorieën? Het lijkt me een vicieuze cirkel.

Die "ver van men bedshow" toestanden staan eigenlijk wel vrij dicht bij ons bed. Ook al zijn we ons daar niet van bewust, de dreiging van terroristische aanslagen ligt om de hoek te gluren.
Ik wil nu niet paranoïde gaan doen, maar uiteindelijk is de dreiging er wel.
Het is inderdaad één en al ironie dat in de lucht hangt. Ik begon terstond scheel te kijken toen ik het artikel te lezen kreeg. Het VB heeft inderdaad een heel resem aan tegenstrijdige standpunten die alleen maar meer problemen zaait dan nodig is in deze maatschappij. Het feit dat ze gaan samenwerken met Israël en zijn Jodengemeenschap is vrijwel lachwekkend. Zeker als ze dit gaan gebruiken om de Moslimgemeenschap onder druk te zetten.
Ik ben een voorstander van vrij denken en vrijheid van geloof. Ik respecteer iedereen zoals ze zijn, maar logischerwijs is er inderdaad ook het feit dat je net hetzelfde van hen verwacht. En dit is een utopie. Er zijn nu eenmaal mensen die hun mening over bepaalde mensengroepen of culturen hebben die zout op de wonde gaan strooien van de samenleving. Ik zeg een wonde omdat deze er al sinds het begin der tijden is. Die wonde wordt telkens maar groter en groter. Het probleem dat al duizenden jaren aan de hang is in Israël eist heel wat onnodige slachtoffers. Amerika moeit zich in deze verwikkelingen. Of Israël Amerika gebruikt om zijn eigen daden te rechtvaardigen? Weet ik niet, ik denk dat ze allebei misbruik maken van elkaar. Invloed winnen en profileren als de "grootste" wereldmacht of misbruik van invloed om daden te rechtvaardigen... ze zijn aan elkaar gewaagd.
Moslim extremisme, ik praat het allesbehalve goed. Waarom doen ze dit? Omdat het "in de Koran staat geschreven"? Onzin, larie en apekool! Het is als een domino spel. Als één steen de andere steen aanraakt, dan zet het een progressief effect in beweging. Ze denken alles met gelijke wapens te willen bestrijden en "heilige oorlog" tegenover het Westen te voeren. Lost dit op? Nee, uiteindelijk reageren we terug met hardere klappen. Uiteindelijk gaan we allemaal verwrongen beeld krijgen en gaan we echt iedereen over dezelfde kant scheren. Moslim wordt veel te vlug gelinkt aan terrorisme. FOUT! De extremisten zijn uiteindelijk maar het kleinste deel van de moslims. De rest van de moslims spreken deze acties zeker niet goed. Ze hebben er niet om gevraagd, maar zijn ook niet akkoord hoe Israël de Palestijnen belaagd of hoe het Westen zijn zogenaamde "war against terrorism" gebruikt om onder het mum hiervan, acties te plegen die enkel maar voor eigen zaak ten goede komen.
Geweld wordt telkens beantwoord met ander geweld en meestal twee keer zo hard. Dit zal vrees ik nooit meer weggaan. Het heeft zich als een kanker op het menselijke wezen geplaatst en uiteindelijk zal het allemaal escaleren.
De gemoederen zijn heel hard verhit en VB is bezig binnen België/Vlaanderen dit nog verder aan te wakkeren en te laten escaleren.
Zij willen de "vreemdelingen" buiten. Zij willen enkel rasechte vlamingen in hun buurt. Maar deze planeet bestaat nu eenmaal uit meer dan blanken alleen.
Met citaat antwoorden