Enkele post bekijken
Oud 14th December 2010, 12:17
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

De Wever wil iedereen uitnodigen om het interview in zijn geheel te lezen. Ik heb dat gedaan. Toch blijf ik nog steeds bij mijn mening: ik vind dat de N-VA zwaar met vuur aan het spelen is. Dat je in een interview geeft, dat is ieder zijn recht. Maar wanneer je als regeringsonderhandelaar gaat verkondigen dat de niet wil deelnemen aan een regering uit schrik voor het volgende resultaat, dat België 'ziek' is, dat de PS alles blokkeert, ... moet je toch geweldig gaan oppassen. Als ik mij niet vergis, was het vorige week woensdag partijraad bij de N-VA over het feit dat Frank VDB mails perongeluk had laten lekken naar de buitenwereld. Ik vind dit van minstens even erge aard en zet grote vraagtekens bij de uitspraken van De Wever. Maar hij kan zich dit permitteren blijkbaar, want er is niemand die tegen hem in mag gaan. Vorige week wouden zij de deur dichttrekken bij de onderhandelingen door VDB en nu zegt De Wever "dit is een reden om zonder de N-VA verder te gaan en ze zullen ons de zwarte piet toeschuiven". Wat had hij nu zelf verwacht? Dat de PS dit interview met applaus zou lezen? De Wever moet geweldig op gaan passen, of het zal ook zonder regeringsdeelname kunnen dat zijn partij gehalveerd wordt. We hebben het al zo moeilijk om ons internationaal waar te maken, dan zijn zulke onwijze woorden héél ongeplaatst. Dit maakt ons nog kwetsbaarder op de financiële markten.

Ook wil ik nog even zeggen dat politici e.d. eens moet nadenken over wat hij zegt. Het blijkt tegenwoordig een rage te zijn dat je een straffe uitspraak doet, die daarna een mediastorm veroorzaakt en dan met hangende pootjes komt verkondigen "dat de uitspraken niet zo bedoelt zijn, uit de context gerukt" .. Denk aub na voor u iets in de pers publiceert.
Met citaat antwoorden