Enkele post bekijken
Oud 14th December 2010, 01:09
jurgen jurgen is offline
Registered User

De timing is zoals gezegd wel wat ongelukkig, maar dit doet mijns inziens niets af aan wat er in het interview staat. Er wordt gezegd waar de zaken op staan, wat de huidige situatie nu exact inhoudt. Het citaat van "België is een ziek man" gaat denk ik eerder over de "rotte" staatsstructuur en heeft op zich niets te maken met de economische situatie van het land. Ook het voorbeeld van "een infuus als drugs voor een junkie" is een tijdje geleden zelf door een Waalse econoom gebruikt, maar als De Wever dit aanhaalt zit blijkbaar het spel op de wagen.

Het is volgens mij ook erg belangrijk dat de buitenlandse pers dit politiek circus eens vanuit een Vlaams standpunt te horen krijgt. Want meestal wordt dit letterlijk uit de Franse kranten en andere media overgenomen, omdat er nu eenmaal meer journalisten en mensen Frans spreken/begrijpen, met een zeer eenzijdige visie tot gevolg.

In het 7 uur-journaal mocht Bart De Wever zijn uitspraken komen verdedigen. De Vilder probeerde bepaalde uitspraken te ontlokken (wat nu eenmaal de job is van een journalist), maar hij gaat daarbij volgens mij na een tijd wel zijn boekje te buiten, met op het einde nog een steek onder water.
Kijk en oordeel zelf.
http://www.deredactie.be/permalink/1.924208
Met citaat antwoorden