12th December 2010, 19:38
|
|
Caroline
|
|
|
|
Ik ga hierbij volledige akkoord met Sien. Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik meteen; hoe zou dat nu toch komen ?(heel sarcastisch) De keuring op zich is al een 30-35 euro (voor de eerste keer) en de normen voor de uitlaatgassen worden elk jaar weer zwaarder. Wanneer je zoals Sien al zei een tweedehandsauto koopt, kan het zijn dat je auto net goed genoeg is om door de keuring te geraken. Wees maar zeker dat je er het jaar erna niet meer door bent vanwege je CO2-uitlaat omdat ze hierop strenger geworden zijn. Je kan hierdoor kosten hebben aan je uitlaat, roetfilter of zelfs katalysator.. en dat kan zeer kostelijk worden. Hierna, moet je nogmaals naar de keuring en mag je nog eens een som betalen om je auto te laten herkeuren. Als je er dan uiteindelijk door bent, bestaat de kans weer dat je er het jaar daarna niet door bent omdat de normen weer strenger geworden zijn. Weer hetzelfde verhaal.
Ik snap dus absoluut dat er meer en meer mensen zonder een geldig keuringsbewijs rijden omdat dit gepaard gaat met de normen die ook almaar strenger en strenger, dus kostelijker en kostelijker worden.
Ik ben wel van mening dat men hierop moet blijven controleren op de een of andere manier, want de afgekeurde auto's brengen de goedgekeurde auto's mogelijk in gevaar.
|