Enkele post bekijken
Oud 11th December 2010, 21:11
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door NicoGuitard
Eigen mening: Dit is een zware klap voor alle andersvaliden in Vlaanderen. Omdat hun kind niet voor 100% in orde was werd het ongewenst. Zijn recht op leven werd hem ontnomen omdat hij meer zorg nodig heeft dan andere kinderen van zijn leeftijd. Door dit goed te keuren geeft de rechter te kennen dat een mens pas een mens is als hij lichamelijk volledig in orde is. Anders is het een stuk afval dat beter weggesmeten werd voor dat de moeder eerst nog de moeite moest doen om het uit te persen…

Waar lees jij dat 'het recht op leven de baby werd ontnomen omdat hij meer zorg nodig heeft dan andere kinderen van zijn leeftijd'? Uit het artikel kan ik afleiden dat het kind stierf aan de gevolgen van zijn handicap. Dit is dus niet de schuld van de ouders. Ik vind bovendien dat jij erg hard bent voor hen. Je doet net alsof zij klagen over een futiliteit. Door deze test te laten uitvoeren wilden ze waarschijnlijk vermijden dat ze een kind kregen dat door het leven moest als een plant of vroegtijdig zou bezwijken aan zijn 'zware gebreken' (als ik het zo mag verwoorden). Trouwens, een zware klap voor andersvaliden in Vlaanderen? Een baby die geen menswaardig leven zal kunnen lijden kan het best niet geboren worden. Andersvalide zijn is iets helemaal anders dan leven als een plant en niet eens beseffen dat je in leven bent.
Met citaat antwoorden