10th December 2010, 15:19
|
Registered User
|
|
|
|
Iedereen heeft het over de opwarming van de aarde, en iedereen zegt dat ze dat merken en iedereen weet er alles van. Maar eigenlijk weten ze er juist niets van. Wie heeft er al een wetenschappelijk (écht wetenschappelijk, betrouwbaar) rapport of verslag gezien waarin de opwarming van de aarde echt te zien is?
Volgens mij is het nu en de voorbije weken veel kouder geweest dan normaal voor deze tijd van het jaar. Sneeuw in november is iets wat we allang niet meer gezien hebben. Het lijkt me dan eerder dat de aarde afkoelt in plaats van opwarmt...
Bovendien is een stijging (als die er al echt is) van 1,3 graden Celsius niet zo heel erg veel. De temperatuur op aarde schommelt constant. Dat is niet meer dan normaal. In een kamer in huis schommelt de temperatuur toch ook...
Ze zeggen ook dat de temperatuur met 1,3 graden Celsius is gestegen ten opzicht van de periode tussen 1850 en 1899. Dat is meer dan 100 jaar geleden. Ik weet niet hoe alarmerend een stijging van maar 1,3 graden Celsius klinkt als het over een periode van 100 jaar gaat. Dat is maar 0,013 graden Celsius gemiddeld per jaar dat de temperatuur gestegen is. Volgens mij is dat niet voelbaar. De temperatuur op aarde schommelt wel harder dan dat.
De wetenschappers die beweren de opwarming van de aarde bewezen te hebben, gebruiken alleen het materiaal en de cijfers die spreken voor wat zij beweren. De cijfers die dalingen laten zien, gebruiken zij niet, en ze vermelden die ook niet. Hoe moet de gewone mens dan weet hebben van deze gegevens?
Ze zouden beter eerst een degelijk onderzoek doen naar het feit of de aarde nu al dan niet aan het opwarmen is. Na dat onderzoek kunnen ze dan gaan bekijken wat de mogelijke oplossingen of alternatieven zijn.
Ik zeg niet dat de maatregelen die ze nemen om de opwarming te voorkomen slecht zijn. Integendeel, de meeste maatregelen hebben een gunstig effect op het mileu. Maar of deze maatregelen werkelijk bijdragen tot een vermindering van de opwarming van de aarde is nog maar de vraag...
|