10th December 2010, 14:55
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan er ook niet bij dat het strooizout nu al op is.
Als je ziet wat voor een voorraad ze hadden aangelegd dit jaar, dan kan het niet dat dat allemaal al op is. Zeker als je ziet dat er op de kleinere baantjes inderdaad niet gestrooid wordt.
Ik vind wel dat ze voorzichtiger moeten omspringen met het strooizout. Strooien is goed en zorgt ervoor dat de wegen minder glad zijn, maar de meesten vergeten dat het zout dat gestrooid wordt, ook in het grondwater terecht komt. Dit grondwater neemt het zout op en komt in rivieren terecht. Voor zover ik weet hebben wij zoet water in onze rivieren, maar door het strooizout worden deze rivieren belaagd met water dat enorm veel zout bevat. Er zijn planten en dieren die in onze rivieren leven en die niet tegen deze concentraties zout kunnen. Deze planten en dieren komen dus om omdat er zoveel zout op onze wegen gestrooid wordt omdat we willen kunnen rijden op wegen die niet glad zijn.
Versta me niet verkeerd, strooien op zich is een goed punt, maar misschien moeten ze stilletjes aan eens naar andere oplosingen gaan zoeken en moeten ze op zoek gaan naar een ander middel dan zout. Er zijn al gemeentes die het vorig jaar geprobeerd hebben met houtstrooisel. Dat is natuurlijk ook niet alles, maar het is wel een begin om een alternatief te vinden.
|