9th December 2010, 16:27
|
|
Caroline
|
|
|
|
Ik kan op zijn minst zeggen dat ik reclame haat. Altijd worden de programma's die je kijkt doorbroken door die reclame. Ja mensen, ik weet het; zonder reclame was onze televisie er ook niet. Nu vind ik het des te frustrerender om te weten dat je misschien een halve minuut van heel die onderbrekingen de effectieve waarheid hoort..
Eigenlijk doet dit artikel mij niet zo hard schrikken omdat ik ook al zo'n flauw vermoeden had dat er heel veel niet klopte, zo weinig had ik in realiteit nu ook niet verwacht. Je hoort in sommige reclamespots wel eens de zin; 'niet tevreden? Geld terug' vallen en ik zou zeggen; 'Gelogen? Geld terug'.
Zoals hiervoor ook al gezegd geweest is; als mensen er achter komen dat wat men in een reclamespot zegt niet de waarheid is, heeft die reclamespot in mijn ogen het tegenovergestelde effect; 'het product zal wel niet werken, want wat ze zeggen is gelogen'. Hier bovenop heb ik meermaals het gevoel dat bedrijven reclame gaan voeren omdat het product niet zo goed verkoopt en dat ze een extra boost kunnen gebruiken. Dit is ook maar mijn mening, maar ik denk dat het redelijk duidelijk is dat reclame op mij persoonlijk een tegenovergesteld effect heeft. Maar zoals de jongen vanuit de reclame van Belgacom zou zeggen; 'Ma ge kunt ni zonder hé'.
En dat vind ik dan weer een geweldige reclamespot, ongeacht of het waar is of niet, want deze blijft hangen en ik weet dat men erover praat.
|