Enkele post bekijken
  #3  
Oud 8th December 2010, 19:32
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Dit is in mijn ogen geen gezonde situatie. Het is al wel een stap in de goede richting dat er vanaf volgend jaar extra geld wordt vrijgemaakt voor het hoger onderwijs.

Natuurlijk is het positief dat er steeds meer jongeren verder studeren, maar dit moet wel in gelijke stijging zijn met het aantal professoren. Als je meer studenten krijgt en minder leerkrachten, dan zullen de klassen groter worden.
Dit is voor iedereen anders , maar persoonlijk vind ik kleinere klassen véél beter, gezelliger en leuker om les te volgen. Ik zou dus elke dag een kleine klas verkiezen boven een overvolle aula. En ik denk dat velen het hiermee eens zijn.

Voor de leerkrachten zelf moet het toch ook veel praktischer en aangenamer zijn om les te geven aan een kleinere groep dan aan een overvolle zaal. In een kleine klas is het gemakkelijker om dieper op onderwerpen in te gaan en om dingen te herhalen. Hoe groter het aantal leerlingen hoe moeilijker dit is.

Link artikel

Het artikel in deze link verwijst naar de uitspraak van Pascal Smet, de onderwijsminister van België: 'Iedereen moet harder werken, ook proffen'

Ik ben niet akkoord met deze stelling. Studenten zijn de toekomst en moeten dus op een deftige manier opgeleid worden. Dit zal niet blijven lukken wanneer er steeds minder proffen zijn voor een stijgend aantal studenten. Er moet blijvend geïnvesteerd worden in het onderwijs. De minister wacht nu een studie af, maar het lijkt alsof hij voorlopig niet echt een probleem ziet.
Met citaat antwoorden