Enkele post bekijken
Oud 8th December 2010, 14:02
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Een zeer spijtige situatie.
Ik denk dat groepsdruk nog steeds sterker is dan de waarschuwingen die ouders en leerkrachten geven.
Aan obesitas kunnen veel jongeren niet altijd iets aan doen. Als de ouders geen gezond eten klaarmaken voor hun kinderen, is het enkel heel spijtig voor de jongeren in kwestie. Maar verder is het belangrijk om kinderen te trainen om de verleiding van lekker eten te kunnen weerstaan. Op school kunnen er projecten georganiseerd worden zoals bijvoorbeeld "de gezonde week". Dan werken de leerlingen vakoverschrijdend rond het thema gezonde voeding. Ook moet er voldoende sport aangeboden worden.
Jongeren die beginnen met roken zijn in mijn ogen simpelweg dom. Het is wereldwijd bekend dat het dodelijk is. Het ergste is nog dat het niet alleen voor jezelf gevaarlijk is, maar ook voor je medemensen. Als toekomstig leerkracht wil ik later in mijn klassen zeker dit probleem aankaarten. Handig dat ik PAV als vak heb gekozen
Hetzelfde geld voor alcohol. Als je 15 jaar bent is het echt niet nodig om jezelf iedere week lazarus te drinken. Maar ik denk dat groepsdruk zeer sterk is bij vele jongeren en dat is wel een spijtige zaak.
Met citaat antwoorden