Enkele post bekijken
  #2  
Oud 7th December 2010, 17:41
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Langs de ene kant is het natuurlijk wel goed nieuws dat het studentenaantal toeneemt. Dat wil zeggen dat er meer mensen zijn die financieel de kans krijgen om verder te studeren en dat is volgens mij toch wel een positieve ontwikkeling.
Langs de andere kant zorgt dat stijgende studentenaantal ook voor veel nadelen aangezien het docentenaantal niet mee stijgt.
Ik denk ook dat dit tot problemen kan leiden in de toekomst als er nu niets aan gedaan wordt. De studenten zullen heel waarschijnlijk nog wel blijven groeien in aantal, dus moet er ook snel iets gedaan worden aan het aantal docenten.
Het is niet leuk, en ook niet handig om lessen te volgen in overvolle klaslokalen en aula’s. Het is niet bevorderend voor de concentratie van de studenten en ik denk ook niet dat het een pretje is voor de docenten die op die manier les moeten geven.
Men kan dus volgens mij momenteel beter niet besparen op het onderwijs, maar er juist was meer geld in investeren. In het (hoger) onderwijs wordt immers de basis gelegd voor de toekomst, en die ziet er volgens mij veel rooskleuriger als studenten de kans krijgen om een goede scholing te volgen.
Met citaat antwoorden