6th December 2010, 19:28
|
Registered User
|
|
|
|
Inderdaad een positieve vooruitgang in de medische wetenschap! Wie niet op natuurlijke wijze zwanger kan worden zal snel beroep doen op een IVF-behandeling. Maar daarvoor is een zware hormonenkuur nodig. Bij veel vrouwen brengt dat ernstige neveneffecten met zich mee. Bij de meeste koppels zal de kinderwens wel voorgaan op de eventuele neveneffecten, maar toch zal deze IVM-behandeling in de smaak vallen volgens mij! Bij die nieuwe vruchtbaarheidsbehandeling - die staat voor In Vitro Maturatie -zullen die neveneffecten er zo goed als niet zijn.
Bij IVM worden onrijpe eicellen uit de eierstokken van een vrouw gehaald en in een laboratorium gerijpt. Dat is een andere aanpak dan bij IVF, waar rijpe eitjes worden 'geoogst'. Om er zoveel mogelijk te verkrijgen, krijgen vrouwen injecties met hormonen. Die hormonen zorgden dus ook voor de ernstige neveneffecten. "Een vrouw kan ernstig ziek worden als er te veel eitjes rijpen", zei gynaecoloog Jan Peter de Bruin van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Nederland.
Voor vele koppels die kinderen willen, zal dit een goede techniek zijn om toch hun kinderwens te kunnen vervullen! Tot nu toe is de IVM-behandeling nog niet bekend - ik had er zelf ook nog nooit van gehoord - maar ik denk dat het toch niet lang zal duren voor er meerdere IVM-kinderen geboren worden!
|