Enkele post bekijken
Oud 6th December 2010, 20:18
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User

Ik vind dit ook absoluut belachelijk, als ik dat woord mag gebruiken... De Pappenheimers is een quiz zoals een ander en mensen kunnen nu eenmaal fout antwoorden! Als Meneer Peumans fout geantwoord had op de vraag ervoor, had niemand daarover iets gezegd. Als het dan gaat over een vraag waarbij het antwoord 'Turken' of 'Joden' is, krijgt hij wel een hoop kritiek over zich heen... Hij kan er inderdaad, zoals ook Renka al zei, niets aan doen dat Voltaire ooit zei dat de Joden het meest verwerpelijke volk ooit zijn. Het was gewoon aan Peumans om 'Joden' te antwoorden. Wat misschien wel wat misplaatst was, was de opmerking die hij daarna gaf over 'de overgevoeligheid van de Joden'. Dat had hij beter niet gezegd, maar dan nog vind ik de reactie van de Joodse gemeenschap overdreven! Trouwens, als hetzelfde antwoord gegeven zou worden door één van de andere deelnemers uit de quiz zou niemand daar iets van zeggen!
De Joodse gemeenschap mag zich dan wel vernedert voelen, toch moeten ook zij er eens mee kunnen lachen. Vergelijk het met blondjes die ook kunnen lachen met een mop over hen ....
Met citaat antwoorden