6th December 2010, 16:44
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Niels.VanDyck
Volgens mij besefte die man heus wel hoe gevaarlijk het is op die sporen en was het station echt wel veilig genoeg. Dat de man op de sporen viel en bleef liggen lijkt mij volledig te wijten aan zijn dronkenschap ipv aan de veiligheid van het station of de man zijn 'besef' van gevaar.
|
Naar mijn weten besefte de man totaal niet wat er gebeurde en hoe gevaarlijk het was dat hij bleef liggen. Hij slenterde voor het treinspoor en viel er uiteindelijk op.
Als je beseft dat je op een treinspoor terecht bent gekomen, doe je er dan niet alles aan om er zo snel mogelijk van af te geraken? De man was inderdaad dronken, maar als hij nog bij bewustzijn was zou hij toch moeten beseffen dat hij er van af moest geraken.
Als dit station veilig genoeg was, was de man niet op de sporen gevallen. Als de politieman hem niet had opgevangen, had niemand het gedaan. Je eigen leven riskeren om een dronken man te redden van een spoor waar net een metro aan komt? Je moet het maar durven.
Ik bedoel maar dat er meer toezicht moet komen in de stations, misschien een soort van bewaker die toezicht houdt. Oke, dan moet je overal bewaking gaan zetten, maar er moeten toch alternatieven zijn dan gewoon een witte streep voor de sporen te zetten waar mensen niet over mogen komen.
|