Enkele post bekijken
Oud 6th December 2010, 15:29
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Karenoris
Dat noem ik nog eens een slim gekozen woord in je vorige zin: 'ingezien'!

Echter: Waarom vind je dit niet maatschappelijk relevant? Obesitas, eetstoornissen, de toenemende luxe en de drang naar 'overmaat' op alle gebieden lijken me de dag van vandaag net ontzettend actueel.

Ik sluit mij veel meer aan bij jouw eerste mening, waar je aanhaalt dat het nog steeds de ouders, de kinderen... zijn die de keuze maken om al dan niet naar Mc Donalds te gaan of zich al dan niet dagelijks op junkfood te storten. Onze maatschappij bestaat vandaag uit 'verleidingen' langs alle kanten, zodanig ingekleed dat "niemand" er nog aan weerstaat. De verleiding weghalen, in dit geval heel specifiek de reclame gericht naar kinderen, gaat in mijn ogen geen oplossing bieden. Het is net het weerbaar maken van het kind (en misschien nog wel meer de volwassene) tegenover al deze verleidingen dat een oplossing zou kunnen bieden voor deze 'more-more-most' ingesteldheid van onze samenleving.

Ik vind dat je het artikel langs twee kanten kan bekijken.

Langs de ene kant is het onderwerp obesitas inderdaad wel relevant, je hoort er praktisch elke week van dat meer en meer mensen te kampen krijgen met obesitas. Het is een aandoening waar mensen niet dikwijls bij stilstaan maar die ernstige gevolgen kan hebben.

Maar langs de andere kant vind ik het feit dat de Happy Meal wordt afgeschaft in San Fransisco niet maatschappelijk relevant. Het is nog niet eens uitgewerkt, ze zijn het alleen van plan.
Met citaat antwoorden