Enkele post bekijken
Oud 6th December 2010, 16:20
Lien.Kennis Lien.Kennis is offline
Registered User

Citaat:
PowNews, het meest foute nieuws van Europa

Joos - Radio 1

PowNews, "het nieuws dat dwars, intelligent, ongecensureerd' is en de netwerkgeneratie echt boeit", aldus de zender Powned. Alleen zijn de reacties van het grootste deel van het publiek niet zo enthousiast over de onbeschofte reporter Rutger Castricum. In Nederland krijgen politici speciale mediatraining om de reporters te trotseren. Greta Duisenberg klaagt de reporter aan vanwege publieke belediging en smaad nadat hij haar een antisemiet genoemd had.

Joos- reporter Ward Bogaert keek samen met politicus en mediaman Dirk Sterckcx naar het ‘foutste journaal van Europa'
http://internetradio.vrt.be/radiosp...io/r1joospowned

Ergens is het goed dat er iemand een beetje brutaal politici en hun beslissingen aan de kaak stelt. Maar de manier waarop het hier gebeurt in het Pownews getuigt niet echt van goede journalistiek.
Een beetje politici zitten jennen óm ze te jennen is onnuttig, als ze nu eens goede research deden, diepgravende vragen stellen... op hún manier dan. Niet elk programma met politici moet een villa politica zijn, maar een beetje respect kan geen kwaad, toch?
Dirk Sterckx zegt in dit fragment:
'Oneerbied in de journalistiek moet kunnen'
Wat ik denk dat hij bedoelt is dat je als journalist niet moet denken dat politici supermensen zijn, die niets verkeerd kunnen doen en waar je op je woorden moet passen en beleefd zijn uit eerbied. Dat vind ik ook, je moet hun beslissingen en acties wel kritisch in vraag stellen, maar de manier waarop de Nederlanders van Powned dit doen, gaat me net een stapje te ver.

Tijdens hun uitzendingen is er een live twitterbalk, waar de tweets van kijkers op verschijnen. Een selectie:
http://www.youtube.com/watch?v=x5XtTGKho7M
  • "wat een bizar slecht programma, dat Pownews, verdraaien woorden, slechte journalistiek en onderbuikgevoelens. Nog mensen lid van Powned?"
  • "en uitgekotst moet ie blijven, pownews"
  • "Die Sytse van de Velde bij Pownews moeten ze opsluiten en de sleutel weggooien"
  • "oh, wat een verademing, dat Powned, eindelijk een excuus om géén televisie te hoeven kijken #gratisvrijetijd"
  • "ik kijk ook naar Pownews... Maar alleen omdat ik onwijs moet lachen om de enorme slechte vorm van journalistiek."
  • "Die kijkcijfers van Pownews komen er gewoon doordat men in die twitterbalk wil"
  • "Voor t eerst dat ik met aandacht naar Pownews kijk, en vind het verschrikkelijke tv, wat een journalistiek."
  • "Wat een gezeik op pownews op @tijsvandenbrink. Hij heeft volkomen gelijk, Pownews gaat gewoon te ver met sommige dingen."
  • "Powned...... mag ik even overgeven...."

"het nieuws dat dwars, intelligent, ongecensureerd' is en de netwerkgeneratie echt boeit" ?
Ik denk het precies niet...
Met citaat antwoorden