Onderwerp: 'Daar is de camera'
Enkele post bekijken
Oud 6th December 2010, 12:42
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User

Thumbs down

Ik zag dit fragment gisteren als hoofdpunt op het Journaal, duidelijk uitgezonden om Leterme een zoveelste keer te vernederen en te onthalen op boe-geroep. Het is absoluut niet Leterme die daalt in mijn achting, dan wel de VRT.

Ivan De Vadder gedroeg zich op de Vlaamse televisie als een verwende kleuter die zijn zin niet krijgt. Dit verongelijkt journalistje lijkt maar niet te begrijpen dat in een politiek debat de geïnterviewde centraal staat, niet de interviewer, en daar kan hij blijkbaar niet mee leven. Wat hier door de VRT dus afgeschilderd wordt als 'Leterme gaat over de schreef' en jammer genoeg door een hoop mensen klakkeloos overgenomen wordt, was eigenlijk gewoon een schreeuw om aandacht van een gefrustreerde journalist.

Want als mijnheer De Vadder eerst de volledige oppositie uitgebreid aan het woord laat en à volonté kritiek laat spuien over het beleid van Leterme, geeft dit laatstgenoemde dan niet het recht om zich te verdedigen en het regeringsstandpunt toe te lichten? En heeft hij dan ook niet het recht om dit te doen zonder steeds onterecht onderbroken te worden met suggestieve en provocerende vragen? Het is niet de eerste keer dat ik het op mijn heupen krijg van journalisten die de mensen steeds onderbreken, terwijl ik als luisteraar gewoon wil horen wat die persoon te zeggen heeft.

Door dit uit-de-context-gerukte fragment als hoofdpunt te behandelen in het VRT journaal hebben ze zich hier schuldig gemaakt aan desinformatie en manipulatie. Wat wilden ze hiermee bereiken: Leterme aan de schandpaal. En het is nog gelukt ook. Daarom hoort dit artikel eerder thuis onder 'Vierde Macht', want met politiek heeft dit niets meer te maken.

VRT: slecht bezig!!
Met citaat antwoorden