Enkele post bekijken
Oud 6th December 2010, 01:23
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User

Ik vind deze reacties vrij kordaat en vrij direct.
Ik kan de frustraties van Isabel zeer goed begrijpen.
Ons land loopt vol met buitenlanders, overal kom je ze tegen. In eerste instantie heb ik er niets op tegen, maar als je nader bij gaat kijken ga je toch wel verschillende negatieve kanten ontdekken.
De meeste kunnen geen Nederlands, en erger, ze willen het ook niet kunnen. Hoe kan je dan met deze mensen communiceren?
Als je ze op één of andere manier wil helpen, zoals verschillende organisaties dat doen, kan het zijn dat ze na een tijd eisen beginnen te stellen. Zoals de hongerstaking van Afghaanse asielzoekers vorige week in Elsenen - Brussel. Zo ver mag het toch niet komen, dat buitenlanders hier eisen komen stellen en zeggen wat wij moeten doen. Terwijl ze hier eigenlijk niet mogen zijn. Op die manier begrijp ik die frustraties zeker en vast.
Maar als je het van de andere kant bekijkt, kan je hier toch een ander gevoel bij krijgen.
Als je zelf in een land woont waar heel veel problemen zijn. Dat kunnen economische, politieke, sociale, ... problemen zijn. En je hebt de kans om die problemen te ontvluchten, zou je dat zelf dan ook niet doen? En als je dan hoort dat je in België welkom bent en een goede toekomst te gemoed gaat, zou ik persoonlijk geen twee keer nadenken.
Het Roma-plan dat Bourgeois voorstelt met het aanvullen van knelpuntberoepen vind ik ronduit belachelijk. We zitten zelf met zo'n groot werkloosheidscijfer ten gevolgen van de economische crisis, en dan gaan we nog buitenlanders voor laten gaan op onze eigen bevolking. Dat vind ik absoluut niet kunnen.
De vrees voor extra instroming is wel terecht. Als er zo’n oproep gedaan wordt, zullen meerdere Bulgaren en Russen hun valies wel pakken.
Ik hoop dat Bourgeois en Peeters dit misverstand snel en duidelijk zullen rechtzetten.
Met citaat antwoorden