Enkele post bekijken
Oud 5th December 2010, 10:42
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User

VIDEO: Man ontsnapt op het nippertje aan de dood

Een dronken man ontsnapte op het nippertje aan een lugubere dood. De man viel in een metrostration in de Spaanse stad Madrid ruggelings op de sporen. Een agent op verlof, die het hele voorval had zien gebeuren, kon de man op het allerlaatste moment nog in veiligheid brengen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101204_055

Is dit nu waardig nieuwsmateriaal? Een dronken man die viel op het spoor en op het nippertje werd gered door een politieman?

Langs de ene kant is dit naar mijn weten totaal niet relevant en heeft het niets met het nieuws te maken. In de titel staat in het groot 'VIDEO'. Toen ik het artikel open deed kwam er meteen een filmpje van hoe de man viel op het spoor. Dat is pure sensatie en was enkel bedoeld voor mensen te shockeren.

Als je het langs de andere kant bekijkt is het filmpje echt wel shockerend. Hier zie je nog maar eens hoe gevaarlijk het is in de metro- en treinstations als je dicht bij de sporen gaat staan. Ik vind dat ze hier nog meer aandacht moeten aan besteden om de mensen alert te maken dat het echt wel levensgevaarlijk is. De man had hier totaal geen besef van, hij was op het spoor gevallen en bleef gewoon liggen. Veel mensen beseffen niet hoe gevaarlijk het kan zijn als je op zo'n spoor terecht komt.

Het is niet maatschappelijk relevant, maar brengt het ons iets bij? Dat denk ik wel. Er zijn mensen die niet beseffen wat de gevolgen zijn van spelen voor een treinspoor.

Met citaat antwoorden