4th December 2010, 16:49
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is een geweldige ontdekking. Ik hoorde aan de reactie van enkele mensen, met wie ik sprak over deze ontdekking, dat ze teleurgesteld waren toen ze hoorden dat alle heisa rond een bacterie op aarde ging. Het verbaasde mij dat meeste mensen niet inzien dat dit wel degelijk een ENORME ontdekking is.
Deze ontdekking heeft als gevolg dat er leven mogelijk zou kunnen zijn waar de mens altijd gedacht heeft dat het onmogelijk was.
Hoewel, het is niet de eerste ontdekking in zijn soort. Een aantal jaren geleden, werd er op grote diepten <20km in de oceaan ook levensvormen ontdekt. Dit kwam ook als een schok maar ging met veel minder media-aandacht voorbij. Dit was nochtans zeker een even belangrijke ontdekking, daar men bewijs had dat leven mogelijk was zonder licht of warmte en op zeer hoge druk. Kort na deze ontdekking stuurde nasa ook een onbemande raket naar Pluto die nog steeds onderweg is.
Kortom, het idee dat er nog leven bestaat buiten onze planeet, begint onweerlegbaar te worden. Alleen gaat de media er steeds vanuit dat dit leven ook slimmer zal zijn dan ons.
|