3rd December 2010, 16:52
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Steffi.Vissers
Dan moeten de organisatoren ervoor zorgen dat zulke feestjes regelmatig georganiseerd worden zodat de jongeren er telkens terecht kunnen om eens uit te gaan. Of NOXX er nu geld aan verdient of niet, wat maakt dat nu uit? Vindt tegenwoordig nog maar eens een organisatie die dit gratis en voor niets wil doen. Het voornaamste is toch dat de jongeren er veilig een leuk feestje kunnen bouwen onder leeftijdsgenootjes?
|
Vind *
Maar wat als dit veilig en leuk feestje aanzet tot meer?
Kinderen (géén jongeren!) die op hun 12jaar reeds beginnen 'zagen' over uitgaan. Het idee van de steeds meer en meer op de jeugd-gerichte maatschappij. Kinderen willen jeugd zijn, volwassenen willen jeugd zijn en jeugd vindt zichzelf als jeugd helemaal geweldig! Is dit niet opnieuw een stap in die richting?
Ik vind het nog een stapje verder gaan, wanneer ik 12-jarigen op een dorpsfuif zie feesten, met een biertje of zelfs wodka in de hand.
Het idee van kinderen zelf verantwoordelijkheid geven en fouten laten maken, is niet zoals de meeste het interpreteren het 'vrij opvoeden' en je kind laten doen. Maar net het héél intens begeleiden van je kind en dit vraagt heel veel bekwaamheid van de opvoeders. Dit wil in mijn ogen niet zeggen dat je geen grenzen stelt of geen sancties meer opstelt wanneer er grenzen worden overschreden.
|