Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2010, 12:00
Tom.Vlaminck Tom.Vlaminck is offline
Registered User

Ik moet mijn mening hier toch lichtjes in herzien.
Het is ergens toch wel begrijpelijk dat mensen dit als beledigend aanzien, als dit een gevoelig punt is voor hun geloof. Als mensen streng gelovig zijn kan dit wel beledigend overkomen. Maar ik blijf ook wel van mening dat een mopje wel gemaakt moet kunnen worden, wat is het leven nog waard als er niet meer gelachen kan worden?

Citaat:
Orgineel gepost door Tom.Vlaminck
Maar wat is nu net gevoelig liggen? Als je een gehandicapt persoon bent en er wordt tegen jou een mopje over een gehandicapte gemaakt, oké dat is wel gevoelig liggen. Maar naar mijn mening is geloof/huidskleur/... nog altijd geen reden waarom een mopje niet meer grappig zou zijn? Zoals eerder aangehaald lacht een blondje even goed met domme blondjes moppen, is dit dan ook 'discriminatie'?

In onze maatschappij is er gewoon zoveel onverdraagzaamheid dat men een mopje direct als een belediging gaat zien. Tegenwoordig is zelfs vriendelijk hallo zeggen tegen iemand ook al een reden om die persoon in mekaar te slagen. Dit is niet enkel het probleem van de Islam, maar van de hele maatschappij, gebrek aan verdraagzaamheid en relativeringsvermogen. Niet alles moet zo serieus genomen worden, het leven is soms al triestig genoeg.
Met citaat antwoorden