2nd December 2010, 22:10
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben heel blij dat België/ Nederland het WK voetbal niet zullen organiseren. Als je heel dat WK bekijkt zou het toch alleen maar veel kosten en weinig of niets opbrengen. Daarnaast, België kan niet eens een regering vormen hoe zouden ze er dan ooit in slagen om zo'n groot evenement te organiseren?
Om te beginnen het renoveren van de huidige structuur en het bouwen van nieuwe. Dat zijn enorme kosten die we zouden moeten maken. Wie gaat dat betalen ? Inderdaad, u raad het al... de belastingbetaler !
Daarnaast moeten we ook al die "sporters" hier ontvangen, onderdak geven, eten geven... Ik weet niet zo heel veel van het WK, maar volgens mij levert dat niet veel op maar kost dat enkel vrij veel geld.
Oké, er wordt werkgelegenheid gecreëerd, maar dit is allemaal heel tijdelijk. Een het WK afgelopen is hebben al die mensen ook geen job meer. Al de accommodatie blijft ook gewoon staan. Aangezien België niet echt een voetballand is (toch niet wat de resultaten betreft) vind ik dit vrij overbodige luxe.
Wat ik ook wel erg vind is dat het WK tegenwoordig ook meer en meer doorgaat in landen waar ze het al niet zo breed hebben. Zuid - Afrika bijvoorbeeld. Het geld dat zij in de organisatie hebben gestoken hadden ze beter geïnvesteerd in de ontwikkeling van hun bevolking, maar ook dit is weer mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Hopelijk steken ze nu het geld dat ze uitsparen in nuttige zaken als pensioenregelingen, armoedebestrijding, ... Maar daar vrees ik voor. Ik heb namelijk op de radio al opgevangen dat alle restauratiewerken aan de stadions gewoon zouden doorgaan als voorzien. Dit kwetst mij toch als je tegelijk hoort op de radio dat er zoveel mensen zijn die onder de armoedegrens leven en de winter in de koude moeten doorbrengen.
Conclusie : Ik ben heel blij dat we het WK niet moeten organiseren en ik hoop dat we dat ook nooit moeten doen. (Net als het organiseren van de Olympisch spelen of het Eurovisie songfestival). Hopelijk doen ze nu iets nuttig met het geld dat ze uitsparen.
|